Társaság

2012.05.02. 22:52

Az emberek a mindennapjaikat társaságokkal töltik. A társaságnak is van passzív és aktív fajtája. A lényeg, hogy a társaságunkat mindig meg kell válogatni, le kell szűrni és tudni kell kezelni.

Mint, ahogy azt írtam a társaságnak véleményem szerint két fajtája van. Kezdeném a kevésbé veszélyes passzív felével. A passzív társaság az, amely különösebben nem hat ki lelkileg rád. Passzív társaság egy munkahelyi közösség. A munkahelyeden főként a munka elvégzésére koncentrálsz, így a munkatársakkal való kapcsolatod és időtöltésed csekély, és lelkileg nem hatnak rád. Fontos azonban, hogy a munkahelyeden is számodra üdítő társaság legyen, hiszen ha a munkatársakkal a kapcsolatod nem túl felhőtlen, akkor a munkához tartozó kedved is drasztikusan csökkenni fog. Persze, ez nem azt jelenti, hogy feltétlen munkára értelmezhető ez, csak egy példát írtam a passzív társaság jelentőségére és fontosságára.

Az aktív társaság azonban már sokkal fontosabb! Az aktív társaság az, akikkel összejársz, akikkel a szabadidős tevékenységeidet összesimítod, így azok különös képen kihatnak a cselekedeteidre, beszédedre, életviteledre, hiszen velük szabad perceidben, úgymond kötetlenül mozogsz, míg egy munkahelyen nem tudod ezt megtenni hiszen köt a munka. Éppen ezért fontos, hogy ezt a társaságod különösen megválogasd. A társaság útmutató, és minden képen be akarsz illeszkedni, és ennek feltételeként jönnek a függőségek, káromkodás, részegség, csajozás...A társaság a te cselekedeteidnek egy mozgató rugója tud lenni, így fontos a téged körül vevő emberek megválogatása.

---Saját életemből tudok pár kockát kiragadni, hiszen én mozogtam világi és keresztény közegben is. A világi közegben eltöltött időm gerjesztett dohányzásra, részegeskedésre, csajozásra, rongálásra stb...Egyszerűen a társasági szellem, a hangulat a légkör, a beilleszkedési elvárások ezeket váltják ki az emberből. Amikor bekerültem egy keresztény közegbe, és megtapasztaltam Istent, és a szeretetet, akkor jöttem rá, hogy nekem mennyire nincs szükségem a régi társaságomra. Természetesen nem szakítottam meg velük a kapcsolatot, de ritkán találkozom velük, mert egy-egy alkalommal nem képesek visszarántani a világi dolgokba, nem rohanok neki ezeknek a dolgoknak, hanem megmutatom, hogy lehet másképp is "bulizni". Azonban mindig ott van belül az a szorongató érzés, hogy én nekem is majdnem kicsúszik a számon egy-egy trágárság, vagy amikor mondják figyeld de jó nő, akkor automatikusan odafordítom a fejem és sokszor követem az ő gondolataikat, ráadásként passzívan még dohányzom is, ha aktívan nem is gyújtok rá, és sokszor nehéz azt mondani egy sör után, hogy köszönöm nem kérek többet. Éppen ezért, mert mellettük nem a jóra, hanem a rosszra van biztatásom nem kívánok sok időt velük tölteni, nem hiányzik a régi életem, és szeretnék Istennek tetsző, tiszta életet élni.---

Javaslom te is válogasd meg a társaságod, mert nem mindegy mihez visznek közel azok az emberek, akik nap mint nap körülvesznek!

Áldás

A bejegyzés trackback címe:

https://godislove.blog.hu/api/trackback/id/tr114485395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása